Anotació

A l’ombra enyorem el solà

tumblr_nf5cbyOjLR1td0p2ho1_500

 

 

«Ni t’havies d’excusar: o és que l’amistat no és agustiniana? ¿Et cal repòs? A tots. El cerco entre roses perdut en un ponent fellós i el trobo en els llibres. Aquests em fatiguen? El treball m’alleuja. Tots fugim també adelerats, i a l’ombra enyorem el solà; però el vi del bot amargueja i sedegem frescors. On el pagès m’assenyala una font, m’hi fatigo; i el brogit —de veus, de sons, d’ocells, de motors o d’algues— que tants defugen, m’exalta, feliç. M’afanyo per aconseguir vacances llargues on sestejar a plaer, i abúlic, m’assec a assajar rimes o a creuar fulles tropicals. On és el repòs. O el nimfeu.»

 

Carta de J. V. Foix a Albert Manent, Sarrià, 19 de juliol de 1952.

 

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

